IVC > Agenda > CSMActual

19 d'abril de 2018 · Palau de la Música de València - Sala García Navarro

ENSEMS 2018

CSMActual

Horaris: Dijous: 20:00 h

Entrada gratuïta fins completar aforament
Ensemble CSMActual del Conservatori Superior de Música Óscar Esplá d'Alacant 

Marian Pérez  soprano
Ana Villaescusa  flauta
Rosalba Olivares  oboè
Ana Parra  clarinet
David Pastor  trompa
Jordi Blasco  fagot
Florencia Romero i Carolina Martínez  violí
Zoar Mellado  viola
Javier Córdoba  violoncel
Alfonso Lozano  contrabaix
Dario González  guitarra elèctrica
Alex Lutz  piano
Luis Martínez i Pere Sirerol  percussió
Fran Baraja compositor
Marc García Vitoria, Arturo Millán, Fran Baraja i Pere Joan Carrascosa direcció

▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆


Programa 


Iannis Kyriakides (1969)  The arrest 
per a clarinet, percussió, piano, violí, contrabaix, cinta i videotext  


Fran Barajas (1995)  Tres preguntas sobre comunicación I: Privacidad(es)


Louis Andriessen (1939) Workers Union
per a grup de instruments potents 


Fran Barajas (1995) | Tres preguntas sobre comunicación II: Hipercomunicación


Claude Vivier (1948-1983) Bouchara 
per a soprano, quintet de vents de fusta, quintet de cordes, percussió i cinta

Fran Barajas (1995) | Tres preguntas sobre comunicación III: Grito Sordo


▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆

Crit

El crit, l’expressió vocal humana més immediata i bàsica, cobra a través de la interacció amb la cultura significats molt diversos.

A “Workers Union”, una peça de Louis Andriessen (Holanda, 1939) per a “qualsevol conjunt d’instruments potents” el títol de la qual significa literalment “sindicat”, la representació d’un crit col·lectiu al servei de la reivindicació social.
El xipriota Iannis Kyriakides (1969), en canvi, utilitza el vídeo per a projectar una història, un somni surrealista de Georges Perec, que l'espectador ha de llegir en temps forçat, és a dir, tal com apareixen les paraules una per una.

A “The Arrest” es crea així una música interna, que combinada amb l'externa fa l'espectador partícip d'una música total, on els moments de més intensitat es converteixen en crits silenciosos imaginaris a l'interior de cadascú.

Una perspectiva totalment diferent és la de “Bouchara”, on Claude Vivier (Montreal 1948 - París 1983) planteja la possibilitat d'una cançó d'amor en una llengua inventada, una incoherència absoluta que dóna peu a una reflexió profunda: si no entenem res del que ens diuen, com pot ser que percebem una cançó d'amor? És la cançó d'amor el crit universal, la història infinitament repetida de la humanitat?

Finalment, Fran Barajas, estudiant del CSMA, s’inspira des d’una perspectiva semiològica en el crit com a significant, i li atribueix diversos significats de caire social, a través dels quals explora possibles interaccions entre la música i la societat actual. La peça, descomposta en moviments independents, està especialment escrita per a servir d’unió i reflexió al voltant de la resta de peces del programa.
 
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

IVC

Tel. 962 936 621
ivc@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter






Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info