IVC > Música > Programació > Lluïsa Espigolé

24 d'abril de 2018 · Palau de la Música de València - Sala García Navarro

ENSEMS 2018

Lluïsa Espigolé

Horaris: Dimarts: 20:00 h

Lluïsa Espigolé piano

▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆


Joanna Bailie (1973) | Artificial Environment n.8. I babel (2012-13) per a piano i electrònica [8']

Manuel Rodríguez Valenzuela (1981) | 

Le Piano Engloutie, per a piano preparat amb pedal whammy (2015) [6']

Toccata à l'acte, per a clavicèmbal amb pedal delay i electronic music box (2015) [6']

Ungebetenes Spiel, per a piano amplificat (2010)  [6']

Núria Giménez Comas (1980) | De profunditat (2018) [6'] *

Johannes Kreidler (1980) | Studie für Klavier-, Audio- und Videozuspielung (2011) per a piano, electrònica i video [6']

Michael Beil (1963) | Key Jane (2017) per a performer, electrònica i video [13']**
*encàrrec de l'IVC
** estrena a l'estat
▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆▆
Piano Expandit

El projecte Piano expandit presenta una sèrie d'obres de cinc compositors emergents amb un denominador comú entre elles : l'ús del piano com a instrument tradicional però adaptat alhora a les necessitats estètiques actuals, valent-se de les eines que la contemporaneitat posa al nostre abast.

A l'Artificial Environment n.8 Joanna Bailie recorre a l'ús de les gravacions de camp, convertint els paisatges sonors urbans com a material inicial que es barreja simultàniament amb determinats sons adaptats a l'instrument mitjançant diferents processos de reinterpretació sonora. El resultat és una integració sorprenent de la sonoritat tradicional del piano al nostre entorn quotidià de soroll urbà, dotant d'una nova perspectiva la connotació històrica del piano.

Així com Núria Giménez Comas cerca noves sonoritats amb l'ús de l'string piano i el prepared piano, Manuel Rodríguez Valenzuela presenta la seva particular expansió dels instruments de teclat amb referencies intertextuals del repertori tradicional. Ungebetenes Spiel hi apareix com a frontissa entre les Bagatel.les op.119 n.10 i 11 (1822) de Ludwig van Beethoven, posant en relleu la distància d'escolta i el concepte d'eco, mentre que Le Piano Engloutie submergeix l'instrument debussynià en l'electrònica. Amb Toccatta à l'Acte, aquesta relectura es multiplica amb la desconstrucció de la Sonata K141 (1738) de Domenico Scarlatti, amb un tractament focalitzat en el sampling i inspirat en la pel.lícula Passage à l'Acte (1993) de Martin Arnold - cineasta austríac que treballa amb la microfragmentació de seqüències i amb la seva expansió en el temps.

La proposta de Johannes Kreidler amb l'Studie für Klavier-, Audio- und Videozuspielung segueix la definició de música conceptual, és a dir, el concepte expandit de música en el qual aquesta no només es compon de sons sinó també d'objectes, performance i tecnologia. Kreidler planteja alhora la relació entre la tecnologia i la política així com el valor cultural i econòmic de la reproductibilitat de l'art a través de l'extensió del piano a través de l'electrònica, performativitat i video.

Per últim, Key Jane de Michael Beil combina la música electrònica i instrumental amb el video, i juga amb la situació del concert i els moviments del pianista a l'escenari com a material musical i performatiu, creant un procés basat en la dualitat entre allò real i virtual que aconsegueix traspassar i expandir les fronteres físiques de l'instrument així com la presència de l'intèrpret.

Lluïsa Espigolé
Lluïsa Espigolé (Barcelona 1981) està especialitzada en el repertori contemporani per a piano. En aquest terreny ha estat alumna de Yukiko Sugawara, Nicolas Hodges, Florent Boffard i Florian Hölscher, així com també ha tingut la oportunitat de treballar amb Ueli Wiget, Hermann Kretzschmar i els demés membres de l'Ensemble Modern durant la Internationale Ensemble Modern Akademie a Frankfurt. Així mateix, el treball conjunt amb compositors com Peter Ablinger, Beat Furrer, Helmut Lachenmann, Bernhard Lang, Marco Stroppa així com amb nombrosos compositors de la seva generació han estat decisius en la seva formació. Ha estat becada per la Kunststiftung Baden-Württemberg, la Confederació Suïssa, la Alexander von Humboldt Stiftung i la Kulturstiftung des Bundes.

La seva activitat està centrada en la interpretació i estrenes d'obres de música contemporània com a solista, música de cambra, ensembles així com també col.laborant en projectes interdisciplinars i d'improvisació lliure. Ha actuat entre d'altres al Lucerne Festival, Festival Musica (Strasbourg), ISCM World Music Days, Heidelberger Frühling, 8Brücken Köln, Attacca (Stuttgart), Piano+ Festival, Internationales Musikfestival Darmstadt, Sound of Stockholm, Sàmpler Series (Barcelona), Festival Mixtur (Barcelona), Encontre Internacional de Compositors (Mallorca), Placa[Base (Mallorca), Festival de Música Contemporánea de Córdoba, Cicle OUT.SIDE (Catalunya), Festival Smash (Salamanca), Mostra Sonora (Sueca), Theaterhaus (Stuttgart), Liederhalle (Stuttgart), KKL (Luzern), Alte Oper (Frankfurt), Philarmonie Luxembourg, Zentrum für Kunst und Medientechnologie (Karlsruhe), Fundación Juan March (Madrid), l'Auditori de Barcelona, Fundació Miró (Barcelona), Centre d'Art Santa Mònica (Barcelona).

Lluïsa Espigolé és membre de CrossingLines Ensemble i ha col.laborat amb diverses formacions entre les que destaquen l'Ensemble Adapter (Berlin), Ensemble Ascolta (Stuttgart), Ensemble DRAMA! (Madrid), Ensemble Modern (Frankfurt), Ensemble Linea (Strasbourg), Ensemble Plus Minus (Londres), [TDM] Trio de Magia (València), Neue Vocalsolisten (Stuttgart), Radio-Sinfonieorchester des SWR, Orchestre Philarmonique de Luxembourg, Orchester der Staatsoper Stuttgart; ha enregistrat per ARTE, Catalunya Música, Hessischen Rundfunk, Neu Records, SüdWestRundfunk, ZDF.

Ha estat profesora de piano contemporani a la Hochschule für Musik Trossingen (Alemanya) com a assistent de Florian Hölscher i coordinadora del festival Donauschingen Off. Actualment és professora de piano i música de cambra contemporània al Conservatorio Superior de Música de Aragón, tasca que compagina amb activitats pedagògiques en diverses institucions com l'ESMuC, el Conservatori Superior de Música del Liceu, Taller de Músics, Conservatori Superior de Música de València o Musikene.
 
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Música i cultura popular valenciana

Plaça Viriato s/n
46001 València

Tel. 961 206 500
musica@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter






Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info