IVC > Audiovisuals > BÀSICS FILMOTECA DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA
BÀSICS FILMOTECA
DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA

Edifici Rialto
Plaça de l'Ajuntament, 17 - 46002 València

Programació regular de la Filmoteca, de dimarts a diumenge.

- Entrada general: 2,5€
- Abonament 10 sessions: 20€
- Tarifa reduïda: Joves fins a 30 anys, Carnet d'estudiant, Carnet Jove, Carnet Habitant del Rialto, Carnet FNAC, persones jubilades, aturades i grups de més de 10 persones: 1,5€
- Menuda Filmo: Entrada gratuïta per a menors de 14 anys. Cada persona podrà traure un màxim de sis entrades.

HORARI TAQUILLA: Venda d’entrades 30 minuts abans de cada projecció per a qualsevol de les sessions del dia.
Venda anticipada en taquilla.ivc.gva.es

de l'11 de gener fins al 10 de juny de 2018

BÀSICS FILMOTECA DEL KINETOSCOPI A L'SMARTPHONE: CINEMA I TECNOLOGIA

El projecte “Bàsics Filmoteca”, creat en 2010 amb l'objectiu de fomentar la pedagogia i reflexió sobre diversos aspectes de la història del cinema, assoleix la seua setena edició amb la col·laboració, un any més, de la revista Caimán Cuadernos de Cine. En aquesta ocasió, i a través de més d'una vintena de títols, hem volgut posar el focus en l'evolució tecnològica del cinema, des dels seus orígens –com a invenció fruit de l'avanç tècnic i científic derivat de la Revolució industrial– fins a l'actualitat, en plena era digital.
Encara que la base tècnica del cinema (entesa com a conjunt de procediments i recursos de què se serveix una ciència o un art) és un fet obvi, a l'hora d'abordar la seua història, es pot constatar que és un àmbit que té una consideració secundària, quan no s'ignora directament. No obstant açò, la consolidació i desenvolupament d’allò que denominem el llenguatge cinematogràfic (amb els seus consegüents assoliments estètics) ha depés en gran mida de les diferents i progressives aportacions tecnològiques que, a manera d'un palimpsest, s'han anat afegint amb el pas del temps, i de les necessitats d'una indústria que ha decidit quan i com incorporava les innovacions tecnològiques que anaven apareixent (o les rebutjava quan no eren rendibles, com és el cas del primer 3D dels anys 50 o la pel·lícula de 70 mm).
El perfeccionament progressiu de la pel·lícula com a suport material, de les càmeres, projectors, equips de so, dels tipus d'objectius i lents o dels formats de pantalla, a anat a la una (quan no l'han impulsat) amb l'evolució plàstica de les imatges. Des del primitiu cinematògraf Lumière i la pel·lícula fotoquímica de nitrat de cel·lulosa, fins a arribar a les més modernes càmeres digitals, hem sigut testimonis dels innombrables canvis tecnològics que ha viscut el cinema i que han afectat a qüestions tan bàsiques com la pròpia durada del film o la manera de consumir l'espectacle cinematogràfic. Els films triats ens permetran revisar algunes fites i etapes d'aqueixa història tecnològica del cinema: l'arribada d'una nova tecnologia (1894-96), l'aparició del cinema sonor (1927), la revolució del color amb el Technicolor (1932), l'ampliació de la imatge amb el Cinemascope (1953) o la imparable irrupció de la tecnologia digital (anys 90), el diferent ús de la qual dóna lloc a propostes radicalment divergents, des dels blockbusters que posen en escena mons virtuals creats íntegrament per ordinador fins a la intimitat dels diaris fílmics, possibles gràcies a la lleugeresa i l’assequibilitat de les càmeres digitals domèstiques o semiprofessionals.

Encara que la base tècnica del cinema (entesa com a conjunt de procediments i recursos de què se serveix una ciència o un art) és un fet obvi, a l'hora d'abordar la seua història, es pot constatar que és un àmbit que té una consideració secundària, quan no s'ignora directament. No obstant açò, la consolidació i desenvolupament d’allò que denominem el llenguatge cinematogràfic (amb els seus consegüents assoliments estètics) ha depés en gran mida de les diferents i progressives aportacions tecnològiques que, a manera d'un palimpsest, s'han anat afegint amb el pas del temps, i de les necessitats d'una indústria que ha decidit quan i com incorporava les innovacions tecnològiques que anaven apareixent (o les rebutjava quan no eren rendibles, com és el cas del primer 3D dels anys 50 o la pel·lícula de 70 mm).
El perfeccionament progressiu de la pel·lícula com a suport material, de les càmeres, projectors, equips de so, dels tipus d'objectius i lents o dels formats de pantalla, a anat a la una (quan no l'han impulsat) amb l'evolució plàstica de les imatges. Des [...] Llegir més

Pel·lícules

SELECCIÓN KINETOSCOPIO EDISON
11/01/2018 · 19:00h12/01/2018 · 18:00h

SELECCIÓN KINETOSCOPIO EDISON

EUA · 1894-1896 · 4'

VIAJE A LA LUNA
22/02/2018 · 19:00h23/02/2018 · 18:00h

VIAJE A LA LUNA

George Méliès · França · 1902 · 14'

LA CONFIANZA DE LA MUCHACHA
12/01/2018 · 20:00h14/01/2018 · 18:00h

LA CONFIANZA DE LA MUCHACHA

D. W. Griffith · EUA · 1912 · 14'

EL ÚLTIMO
12/04/2018 · 19:00h13/04/2018 · 20:45h

EL ÚLTIMO

Friedrich Wilhelm Murnau · Alemanya · 1924 · 82'

CASTIGO DE DIOS
26/01/2018 · 22:30h

CASTIGO DE DIOS

Hipólito Negre · Espanya · 1925 · 83'

EL CANTOR DE JAZZ
25/01/2018 · 19:00h26/01/2018 · 18:00h

EL CANTOR DE JAZZ

Alan Crosland · EUA · 1927 · 89'

EL CAMERAMAN
12/01/2018 · 20:00h14/01/2018 · 18:00h

EL CAMERAMAN

Edward Sedgwick, Buster Keaton · EUA · 1928 · 69'

KING KONG
10/05/2018 · 19:00h11/05/2018 · 20:30h15/05/2018 · 20:00h

KING KONG

Ernest Schoedsack, Merian C. Cooper · EUA · 1933 · 100'

LA DILIGENCIA

LA DILIGENCIA

John Ford · EUA · 1939 · 97'

EL CUARTO MANDAMIENTO
22/03/2018 · 19:00h23/03/2018 · 18:00h

EL CUARTO MANDAMIENTO

Orson Welles · EUA · 1942 · 88'

NARCISO NEGRO
22/02/2018 · 19:00h23/02/2018 · 18:00h

NARCISO NEGRO

Michael Powell, Emeric Pressburger · Regne Unit · 1947 · 100'

CLEO DE 5 A 7
26/01/2018 · 20:00h27/01/2018 · 22:30h

CLEO DE 5 A 7

Agnès Varda · Itàlia, França · 1961 · 90'

EL DESIERTO ROJO
23/02/2018 · 20:15h24/02/2018 · 22:30h

EL DESIERTO ROJO

Michelangelo Antonioni · Itàlia, França · 1964 · 120'

HASTA QUE LLEGÓ SU HORA
10/03/2018 · 20:00h13/03/2018 · 18:00h

HASTA QUE LLEGÓ SU HORA

Sergio Leone · Itàlia, EUA · 1968 · 164'

BARRY LYNDON
23/03/2018 · 20:00h24/03/2018 · 18:00h

BARRY LYNDON

Stanley Kubrick · Regne Unit · 1975 · 183'

ESTA TIERRA ES MI TIERRA
13/04/2018 · 18:00h14/04/2018 · 20:00h

ESTA TIERRA ES MI TIERRA

Hal Ashby · EUA · 1976 · 147'

CORAZONADA
24/05/2018 · 19:00h27/05/2018 · 18:00h

CORAZONADA

Francis Ford Coppola · EUA · 1982 · 107'

ENEMIGOS PÚBLICOS
26/05/2018 · 22:00h27/05/2018 · 20:00h

ENEMIGOS PÚBLICOS

Michael Mann · EUA · 2009 · 140'

LA CUEVA DE LOS SUEÑOS OLVIDADOS
07/06/2018 · 19:00h08/06/2018 · 18:00h

LA CUEVA DE LOS SUEÑOS OLVIDADOS

Werner Herzog · Alemanya, França, Canadà, EUA, Regne Unit · 2010 · 95'

NO HOME MOVIE
08/06/2018 · 22:30h09/06/2018 · 18:00h

NO HOME MOVIE

Chantal Akerman · França, Bèlgica · 2015 · 115'

¡LUMIÈRE! COMIENZA LA AVENTURA
11/01/2018 · 19:00h12/01/2018 · 18:00h

¡LUMIÈRE! COMIENZA LA AVENTURA

Thierry Frémaux · França · 2016 · 90'

LOVING VINCENT
20/04/2018 · 20:00h22/04/2018 · 18:00h

LOVING VINCENT

Dorota Kobiela, Hugh Welchman · Polònia, Regne Unit · 2017 · 95'

WONDER WOMAN
11/05/2018 · 18:00h12/05/2018 · 20:00h

WONDER WOMAN

Patty Jenkins · EUA · 2017 · 141'

culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Audiovisuals i Cinematografia

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Tel. 962 93 66 21- 962 93 66 20
audiovisual@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter






Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info