Edifici Rialto
Plaça de l'Ajuntament, 17 - 46002 València
Programació regular de la Filmoteca, de dimarts a diumenge.
- Entrada general: 2,5€
- Abonament 10 sessions: 20€
- Tarifa reduïda: Joves fins a 30 anys, Carnet d'estudiant, Carnet Jove, Carnet Habitant del Rialto, Carnet FNAC, persones jubilades, aturades i grups de més de 10 persones: 1,5€
- Menuda Filmo: Entrada gratuïta per a menors de 14 anys. Cada persona podrà traure un màxim de sis entrades.
HORARI TAQUILLA: Venda d’entrades 30 minuts abans de cada projecció per a qualsevol de les sessions del dia.
Venda anticipada en taquilla.ivc.gva.es
del 16 de gener de 2020 fins al 04 de febrer de 2021
BÀSICS FILMOTECA. EL REMAKE: ECOS I RETORNS
La Filmoteca, junt amb la revista Caimán Cuadernos de Cine organitza, a partir del mes de gener i per desé any consecutiu, una programació especial sobre la història del cinema: Bàsics Filmoteca. En aquesta edició, a través d'una vintena de significatius títols de diferents èpoques, cinematografies i gèneres, el que es proposa és donar compte d'un fenomen molt fecund d’intertextualitat present al llarg de la història del cinema, sempre travessada per una contínua reelaboració dels mateixos temes i històries.
Un remake, terme anglés específicament cinematogràfic que significa literalment tornar a fer alguna cosa, no és sinó una nova versió d'un film previ amb el qual manté unes relacions d'identitat que poden establir-se tant a nivell argumental com en allò que concerneix les pròpies imatges. El remake implica un gran nombre d'operacions i les raons per a abordar-lo són variades: des de tornar a explotar l'èxit comercial d'un film, adaptant-lo a l'exigències i gustos del moment, fins a realitzar una nova i actualitzada lectura d'una obra literària o personatge, passant pel transvasament entre gèneres o la revisió que fa un director sobre la seua pròpia obra (ja siga per a donar un nou punt de vista o per a incorporar allò que no li va ser permés per la censura). Un exemple d'això últim el representa Hitchcock, del qual s'inclouen en el cicle les seues dues versions de El hombre que sabía demasiado, una pertanyent a l'època anglesa i l'altra a la nord-americana. El cicle inclou pel·lícules mudes (el Nosferatu de Murnau) i sonores, clàssiques i contemporànies; films de Hollywood, europeus o japonesos, que a vegades dialoguen entre si, en un procés de mestissatge, com és el cas de Los siete samuráis (Kurosawa) i Los siete magníficos (J. Sturges), o La bestia humana (Renoir) i Deseos humanos (Lang). Els títols seleccionats són una fefaent prova que la problemàtica del remake no es pot reduir a una comparació, moltes vegades pejorativa, entre l'original i la seua còpia, i que la seua condició de tal no ha d'interferir en la valoració de la seua intrínseca qualitat.
Un remake, terme anglés específicament cinematogràfic que significa literalment tornar a fer alguna cosa, no és sinó una nova versió d'un film previ amb el qual manté unes relacions d'identitat que poden establir-se tant a nivell argumental com en allò que concerneix les pròpies imatges. El remake implica un gran nombre d'operacions i les raons per a abordar-lo són variades: des de tornar a explotar l'èxit comercial d'un film, adaptant-lo a l'exigències i gustos del moment, fins a realitzar una nova i actualitzada lectura d'una obra literària o personatge, passant pel transvasament entre gèneres o la revisió que fa un director sobre la seua pròpia obra (ja siga per a donar un nou punt de vista o per a incorporar allò que no li va ser permés per la censura). Un exemple d'això últim el representa Hitchcock, del qual s'inclouen en el cicle les seues dues versions de El hombre que sabía demasiado, una pertanyent a l'època [...]
Llegir mésCol·laboren