Paranimf de la Universitat Jaume I
Universitat Jaume I, Avenida Vicente Sos Baynat, s/n - 12006 Castellón
Programació en col·laboració amb la Universitat Jaume I.
- Entrada general: 3 €
- Tarifa reduïda: Carnet UJI, Carnet Jove, Membre de SAUJI, Membre de Platea, Carnets Anem al Teatre, d'estudiant, d'aturat/da, de discapacitat/da, de família nombrosa i grups: 2€
del 15 de gener fins al 05 de març de 2022
EN PANTALLA GRAN: UNIVERS WONG KAR-WAI
La Filmoteca de l'IVC i el Paranimf de l'UJI presenten una selecció de la filmografia d'un dels directors més importants del nostre temps, el xinés Wong Kar-Wai, autor personalíssim i d'una enorme influència en el cinema contemporani.
El crític i historiador Carlos F. Heredero analitza en Wong Kar-Wai (ed. Càtedra, 2018), com en la seua obra es deslliga “una dialèctica que tracta d'entendre no sols la vivència existencial del temps i de la seua percepció, sinó també el lloc que ocupem en l'univers i la naturalesa –canviant i permanent alhora– de les nostres emocions”. El seu cinema és “un vertader palimpsest visual sobre el qual s'esborren i es recomponen, alternativament, les nocions de temps i espai, la representació hiperrealista i les fogonades i l'abstracció pop, el vertigen nocturn de l'urbs i la dilatació de les vivències interiors, el moviment i la inacció, els desitjos individuals i la voràgine col·lectiva de l'entorn”. El cicle recull quatre dels seus films dels noranta, anteriors a la llegendària Deseando amar (2000) i en els quals es reflecteixen bé aquestes característiques que li han convertit en autor de referència. En paraules del crític Diego Lerer: "La veu en off, la música, les escenes trencades o fragmentades són les típiques marques d'un estil cinematogràfic armat a partir de la sostracció i recombinació d'elements. I el que Wong ha aconseguit fer en les seues millors pel·lícules és donar-li forma cinematogràfica a un estat de la ment i del cor".
El crític i historiador Carlos F. Heredero analitza en
Wong Kar-Wai (ed. Càtedra, 2018), com en la seua obra es deslliga “una dialèctica que tracta d'entendre no sols la vivència existencial del temps i de la seua percepció, sinó també el lloc que ocupem en l'univers i la naturalesa –canviant i permanent alhora– de les nostres emocions”. El seu cinema és “un vertader palimpsest visual sobre el qual s'esborren i es recomponen, alternativament, les nocions de temps i espai, la representació hiperrealista i les fogonades i l'abstracció pop, el vertigen nocturn de l'urbs i la dilatació de les vivències interiors, el moviment i la inacció, els desitjos individuals i la voràgine col·lectiva de l'entorn”. El cicle recull quatre dels seus films dels noranta, anteriors a la llegendària
Deseando amar (2000) i en els quals es reflecteixen bé aquestes característiques que li han convertit en autor de referència. En paraules del crític Diego Lerer: " [...]
Llegir més