Teatre Arniches
Avinguda d'Aguilera, 1 - 03007 Alacant
Programació regular de la Filmoteca, en col·laboració amb el Teatre Arniches.
- Entrada general 1 sessió: 3€
- Abonament 10 sessions: 20€
- Tarifa reduïda: Joves fins 30 anys, Carnet Jove (titular + acompanyant), estudiants d'ensenyaments oficials, persones jubilades, DARDE, grups de 10 o més persones: 2 €
HORARI TAQUILLA De dimarts a divendres de 10:00 a 14:00 h. Dijous de 17:30 a 20:00 h
Venda per internet en taquilla.ivc.gva.es
del 07 d'abril fins al 30 de juny de 2022
UNIVERS WONG KAR-WAI
La Filmoteca de l'IVC i el Teatre Arniches presenten un cicle dedicat a un dels directors més importants del nostre temps, el xinés Wong Kar-Wai, autor personalíssim i d'una enorme influència al cinema contemporani.
El cinema de Wong Kar-Wai és «un vertader palimpsest visual sobre el qual s'esborren i es recomponen, alternativament, les nocions de temps i espai, la representació hiperrealista i les fogonades i l'abstracció pop, el vertigen nocturn de l'urbs i la dilatació de les vivències interiors, el moviment i la inacció, els desitjos individuals i la voràgine col·lectiva de l'entorn». Són paraules del crític i historiador Carlos F. Heredero que, en Wong Kar-Wai
(ed. Càtedra, 2018), analitza la seua obra, en la qual es deslliga «una dialèctica que tracta d'entendre no sols la vivència existencial del temps i de la seua percepció, sinó també el lloc que ocupem en l'univers i la naturalesa —canviant i permanent alhora— de les nostres emocions».
El cicle inclou les seues set primeres pel·lícules, excepte Ashes of time (1994), que el director mai va reconéixer com a seua fins que va fer la versió definitiva en 2008. Des d'As tears go by fins a 2046, passant per la llegendària Deseando amar, totes elles reflecteixen bé aqueixes característiques que li han convertit en autor de referència. En
paraules del crític Diego Lerer: "La veu en off, la música, les escenes trencades o fragmentades són les típiques marques d'un estil cinematogràfic armat a partir de la sostracció i recombinació d'elements. I el que Wong ha
aconseguit fer en les seues millors pel·lícules és donar-li forma cinematogràfica a un estat de la ment i del cor».
El cinema de Wong Kar-Wai és «un vertader palimpsest visual sobre el qual s'esborren i es recomponen, alternativament, les nocions de temps i espai, la representació hiperrealista i les fogonades i l'abstracció pop, el vertigen nocturn de l'urbs i la dilatació de les vivències interiors, el moviment i la inacció, els desitjos individuals i la voràgine col·lectiva de l'entorn». Són paraules del crític i historiador Carlos F. Heredero que, en
Wong Kar-Wai
(ed. Càtedra, 2018), analitza la seua obra, en la qual es deslliga «una dialèctica que tracta d'entendre no sols la vivència existencial del temps i de la seua percepció, sinó també el lloc que ocupem en l'univers i la naturalesa —canviant i permanent alhora— de les nostres emocions».
El cicle inclou les seues set primeres pel·lícules, excepte
Ashes of time (1994), que el director mai va reconéixer com a seua fins que va fer la versió [...]
Llegir més