Edifici Rialto
Plaça de l'Ajuntament, 17
Programació regular de la Filmoteca, de dimarts a diumenge.
- Entrada general: 2,5€
- Abonament 10 sessions: 20€
- Tarifa reduïda: Joves fins a 30 anys, Carnet d'estudiant, Carnet Jove, Carnet Habitant del Rialto, Carnet FNAC, persones jubilades, aturades i grups de més de 10 persones: 1,5€
- Menuda Filmo: Entrada gratuïta per a menors de 14 anys. Cada persona podrà traure un màxim de sis entrades.
HORARI TAQUILLA: Venda d’entrades 30 minuts abans de cada projecció per a qualsevol de les sessions del dia.
Venda anticipada en taquilla.ivc.gva.es
del 04 fins al 28 de març de 2025
SHINJI SOMAI. VENTS DE JOVENTUT
«Puc dir amb absoluta convicció que cap cineasta japonés fa una pel·lícula sense ser conscient de l'existència de Shinji Sômai. Estic segur que les seues pel·lícules faran que el públic pense "Esta és la pel·lícula que estava esperant". A qualsevol que vulga veure una pel·lícula que tinga el poder de canviar i sostindre la seua vida, linste que veja les pel·lícules de Sômai.»
Les paraules de Ryusuke Hamaguchi –el director japonés del moment gràcies a Drive My Car o El mal no existe– donen compte de l'àmplia influència de Sômai en el cine nipó del segle XXI. Pràcticament desconegut a Occident, i mort prematurament en 2001 als 53 anys, Sômai va ser el gran director japonés dels anys huitanta i noranta, després del col·lapse del sistema d'estudis. Les seues empremtes estan presents en les pel·lícules de Hamaguchi, però també d’Hirokazu Koreeda, Kiyoshi Kurosawa o Shunji Iwai.
La Fundació Japó i La Filmoteca presenten el primer cicle dedicat a València a este innovador cineasta. Una selecció de set de les seues tretze pel·lícules que mostra la capacitat de Sômai per a experimentar, jugant amb diferents estils i cultivant diversos gèneres, des de pel·lícules pop com Sailor Suit and Machine Gun fins a roman porno (Love Hotel), passant pel gènere que més va freqüentar, el seishun eiga (cine de joves). En Dreamy Fifteen, P.P. Rider i Typhoon Club retrata amb una sensibilitat única les turbulències de l'adolescència i els ritus de pas al món adult. I ho fa amb un estil singular, caracteritzat pel seu ús magistral del pla seqüència. Les preses llargues de Sômai exploren el temps, el moviment i els cossos d'una manera exquisida i vibrant, transmetent a l'espectador el batec de la vida.
Imatge cicle: Typhoon Club - ©Director's Company
Col·laboren