IVC > Audiovisuals > COMPARTIR EL CINEMA. 20 ANYS DE "CINEMA EN CURS"
COMPARTIR EL CINEMA. 20 ANYS DE

Edifici Rialto
Plaça de l'Ajuntament, 17

Programació regular de la Filmoteca, de dimarts a diumenge.

- Entrada general: 2,5€
- Abonament 10 sessions: 20€
- Tarifa reduïda: Joves fins a 30 anys, Carnet d'estudiant, Carnet Jove, Carnet Habitant del Rialto, Carnet FNAC, persones jubilades, aturades i grups de més de 10 persones: 1,5€
- Menuda Filmo: Entrada gratuïta per a menors de 14 anys. Cada persona podrà traure un màxim de sis entrades.

HORARI TAQUILLA: Venda d’entrades 30 minuts abans de cada projecció per a qualsevol de les sessions del dia.
Venda anticipada en taquilla.ivc.gva.es

del 16 d'octubre de 2025 fins al 28 de març de 2026

COMPARTIR EL CINEMA. 20 ANYS DE "CINEMA EN CURS"

Celebrem els vint anys ‘Cinema en curs’ és un programa de pedagogia del cinema i amb el cinema a escoles i instituts.
Fa 20 anys un grup de jóvens entusiastes iniciava un projecte que es proposava despertar l'amor pel cinema en xiquets/es i joves. Era ‘Cinema en curs’, un programa que s'ha convertit en un referent a nivell internacional i del qual formen part molts dels autors i autores més rellevants dels últims anys: Carla Simón, Xacio Baño, Jaione Camborda, Meritxell Colell, Mikel Gurrea o el joveníssim Jaume Claret Muxart.

Cada any, en més de trenta escoles i instituts públics, ells i molts altres cineastes transmeten el seu saber i la seua passió juntament amb docents convençuts del potencial transformador del cinema. Durant tot el curs, grups de primària, secundària i batxillerat exploren el cinema a través del visionat i comentari de fragments de pel·lícules de grans autors (de Jean-Luc Godard a Hou Hsiao-hsien, de Chantal Akerman a Roberto Rossellini) i de la pròpia pràctica creativa. Amb ulls de cineasta, aprenen a mirar els seus barris i pobles amb una nova sensibilitat; en diàleg amb el cinema vist i admirat, creen col·lectivament un xicotet film; i descobrixen que el cinema pot parlar d'ells i que amb el cinema ells també poden explicar-se.

Celebrem este 20é aniversari al costat de les Filmoteques de Catalunya i Galícia, amb un programa que durant sis mesos convida a diversos cineastes, justament, a ‘Compartir el cinema’: a parlar de les pel·lícules que els han transformat, dels autors amb els quals pensen el seu propi cinema, també dels seus processos de creació i el que els mou. Estaran, entre altres, Celia Rico, Jonás Trueba, José Luis Guerin, Fran Ruvira, Daniel Tornero i Mercedes Álvarez.

Obrim el cicle amb Isaki Lacuesta, un d'aquells cineastes que es va implicar en el projecte en la seua primera edició, justament mentres acabava el seu segon llargmetratge, La leyenda del tiempo (2006), que presenta en esta sessió única en la qual parlarem del cinema com a busca, com a experimentació i aprenentatge, com a mode de relacionar-se amb els altres, com un espai de creació en el qual els vincles poden situar-se en el centre. És sens dubte el seu cas.

 
Fa 20 anys un grup de jóvens entusiastes iniciava un projecte que es proposava despertar l'amor pel cinema en xiquets/es i joves. Era ‘Cinema en curs’, un programa que s'ha convertit en un referent a nivell internacional i del qual formen part molts dels autors i autores més rellevants dels últims anys: Carla Simón, Xacio Baño, Jaione Camborda, Meritxell Colell, Mikel Gurrea o el joveníssim Jaume Claret Muxart.

Cada any, en més de trenta escoles i instituts públics, ells i molts altres cineastes transmeten el seu saber i la seua passió juntament amb docents convençuts del potencial transformador del cinema. Durant tot el curs, grups de primària, secundària i batxillerat exploren el cinema a través del visionat i comentari de fragments de pel·lícules de grans autors (de Jean-Luc Godard a Hou Hsiao-hsien, de Chantal Akerman a Roberto Rossellini) i de la pròpia pràctica creativa. Amb ulls de cineasta, aprenen a mirar els seus barris i pobles amb una nova sensibilitat; en di& [...] Llegir més

Col·laboren

Pel·lícules

LOS CUATROCIENTOS GOLPES
02/12/2025 · 20:00h12/12/2025 · 18:00h

LOS CUATROCIENTOS GOLPES

François Truffaut · França · 1959 · 94'

NEWS FROM HOME
19/11/2025 · 20:00h20/11/2025 · 18:00h

NEWS FROM HOME

Chantal Akerman · Bèlgica, França, RFA · 1976 · 85'

LA LEYENDA DEL TIEMPO
16/10/2025 · 20:00h

LA LEYENDA DEL TIEMPO

Isaki Lacuesta · Espanya · 2006 · 110'

ESTRANY RIU
28/01/2026 · 18:30h

ESTRANY RIU

Jaume Claret Muxart · Espanya, Alemanya · 2025 · 100'

culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Audiovisuals i Cinematografia

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Tel. 962 93 66 21- 962 93 66 20
audiovisual@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter




Provincia*


Selecciona newsletters:

Idioma*


Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info