Encara que, cada vegada més, les imatges en moviment ens envoltent, les claus de la gramàtica audiovisual no ocupen un lloc central en l’àmbit educatiu. A través de la comparació de fragments de pel·lícules de diverses èpoques, estils i procedències geogràfiques, es realitzarà una aproximació a alguns dels principals aspectes de la posada en escena cinematogràfica. Partint del pla, analitzarem algunes de les eleccions que es posen en joc en la creació cinematogràfica (on i com es col·loca la càmera, moure-la o no, la duració del pla, etc.) i com aquestes qüestions formals afecten a l'experiència dels espectadors i les espectadores.
- Introduir nocions d’alfabetització audiovisual situant-se mentalment en el lloc del (o de la) cineasta.
- Desenvolupar eines per a una anàlisi creativa dels textos audiovisuals.
- Relacionar aspectes de gramàtica audiovisual amb qüestions narratives.
- Descobrir, a partir del visionat comparatiu de fragments, la diversitat de la història del cinema.
- Reivindicar el cinema com a art en un context educatiu en el qual sol utilitzar-se com a eina per a parlar d’altres temes.
Encara no hi ha comentaris pera a esta activitat. Sigues el primer en en publicar u
Per a més informació, pots dirigir-te a l’adreça electrònica: didactica_audiovisual@ivc.gva.es
O bé al telèfon 962 753 492. Horari: de 9:30h a 15:00h
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València
Tel. 962 93 66 21- 962 93 66 20
audiovisual@ivc.gva.es