IVC > Arts escéniques > Agenda > GRIGORI SOKOLOV, piano
(C)Mary Slepkova

(C)Mary Slepkova

(C)Mary Slepkova

(C)Mary Slepkova

28 d'abril de 2021 · Auditori i Palau de Congressos de Castelló

ABONAMENT DE PRIMAVERA

GRIGORI SOKOLOV, piano

SALA SIMFÒNICA

Horaris: Dimecres: 19.00 h

Preus: 20€-15€-10€

Concert núm. 1.341 de la Societat Filharmònica de Castelló

La naturalesa única i irrepetible de la música feta en el moment present és fonamental per a comprendre la bellesa expressiva i l'honestedat convincent de l'art de Grigory Sokolov. Les interpretacions poètiques del pianista rus, que cobren vida amb una intensitat mística en la interpretació, sorgeixen del profund coneixement de les obres del seu vast repertori. Els seus programes de recitals abasten des de transcripcions de la polifonia sagrada medieval i obres de Byrd, Couperin, Rameau, Froberger fins a la música de Bach, Beethoven, Schubert, Schumann, Chopin, Brahms i composicions històriques del segle XX de Prokófiev, Ravel, Scriabin, Rachmaninoff, Schoenberg i Stravinski. És àmpliament reconegut entre els pianòfils com un dels millors pianistes de l'actualitat, un artista universalment admirat pel seu perfil visionari, la seua espontaneïtat fascinant i la seua inflexible devoció per la música.

Grigory Sokolov va nàixer a Leningrad (ara Sant Petersburg) el 18 d'abril de 1950. Va començar a tocar el piano als cinc anys i, dos anys després, va començar a estudiar amb Liya Zelikhman a l'Escola Especial Central del Conservatori de Leningrad. Va rebre classes de Moisey Khalfin al Conservatori de Leningrad i va oferir el seu recital de debut a Leningrad en 1962. El prodigiós talent de Sokolov va ser reconegut en 1966 quan, als 16 anys, es va convertir en el músic més jove a rebre la Medalla d'Or en el Concurs de piano Internacional Tchaikovsky a Moscou. Emil Gilels, president del jurat del Concurs Tchaikovsky, posteriorment va defensar el treball de Sokolov.

Mentre Grigory Sokolov va realitzar importants gires de concerts pels Estats Units i Japó en la dècada de 1970, el seu art va evolucionar i va madurar fora del centre d'atenció internacional. Els seus enregistraments en viu de l'època soviètica van adquirir un estatus quasi mític a Occident, evidència d'un artista alhora completament individual, com cap altre, però alimentat pel ric sòl de la tradició russa de tocar el piano. Després del col·lapse de la Unió Soviètica, Sokolov va començar a aparéixer en les principals sales de concerts i festivals d'Europa. Va actuar extensament com a solista amb orquestres del més alt calibre, treballant amb, entre altres, la Filharmònica de Nova York, la Royal Concertgebouw Orchestra Amsterdam, la Philharmonia de Londres, la Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks i Munic Philharmonic, abans de decidir centrar-se exclusivament a fer únicament recitals. Sokolov realitza al voltant de 70 concerts cada temporada, se submergeix completament en un únic programa i realitza gires per tota Europa.

A diferència de molts pianistes, Sokolov té un gran interés en el mecanisme i la configuració dels instruments que toca. Passa hores explorant les seues característiques físiques, consultant i col·laborant amb tècnics de piano per a aconseguir els seus requisits ideals. "Es necessiten hores per a entendre el piano, perquè cadascun té la seua pròpia personalitat i toquem junts", explica. L'associació entre artista i instrument és de vital importància per al flux d'idees musicals de Sokolov. Estalviant en l'ús del pedal de sosteniment, evoca tot, des de les més subtils gradacions tonals i texturals fins als contrastos de so més audaços a través de la pura lluentor del seu treball amb els dits. Els crítics solen cridar l'atenció sobre la seua estranya habilitat per a articular veus individuals dins d'una complexa textura polifònica i projectar línies melòdiques sense fissures.

El carismàtic art de Grigory Sokolov té el poder de generar la concentració necessària perquè el públic contemple fins i tot les composicions més familiars des de noves perspectives. Durant el recital atrau els oïdors a una relació pròxima amb la música, transcendint l'exhibició superficial i l'espectacle per a revelar un significat espiritual profund. L'art de Sokolov es basa en els sòlids fonaments de la seua personalitat única i la visió individual.

Des de 2015 Sokolov és artista exclusiu de Deutsche Grammophon. La seua associació ha fet possible la publicació de diversos enregistraments, totes aquestes extretes estrictament de concerts en directe. L'enregistrament més recent (2020) combina un doble CD amb música de Beethoven i Brahms amb un DVD d'un concert en viu gravat en Il Lingotto de Torí amb música de Mozart i Beethoven i dirigit per Nadia Zhdanova.

Frédéric Chopin: Four polonaises
C-sharp minor op. 26 núm. 1
E-flat minor op. 26 núm. 2
F-sharp minor op. 44
A-flat major op. 53
 
Sergei Rachmaninoff: 10 Preludes op. 23
1. Largo (F-sharp minor)
2. Maestoso (B-flat major)
3. Tempo di minuetto (D minor)
4. Andante cantabile (D major)
5. Alla marcia (G minor)
6. Andante (E-flat major)
7. Allegro (C minor)
8. Allegro vivace (A-flat major)
9. Presto (E-flat minor)
10.Largo (G-flat major)
 
 
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Arts escèniques

Teatre Principal
Barques, 15 · 46002 València

Tel. 963 539 200
escena_ivc@gva.es

Nota legal

Contacte express





Accepte les condicions i la
política de privacitat

Subscripció al newsletter






Accepte les condicions i la
política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info