IVC > Arts escéniques > Agenda > LA FORTALEZA

del 16 fins al 19 d'octubre de 2025 · València · Teatre Rialto

LA FORTALEZA

COMPAÑÍA NACIONAL DE TEATRO CLÁSICO

Horaris: Dijous: 19:00 h. · Divendres: 19:00 h. · Dissabte: 19:00 h. · Diumenge: 19:00 h.

Notes: TEATRE EN CASTELLÀ HORARI: 19.00 h PREU: 16 € PREU JOVE: 8 € DURADA: 1 h 30 min EDAT RECOMANADA: + 14 anys ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES: Col·loqui després de la funció del dia 16.

Una peça original de Lucía Carballal, producció de la CNTC, que dialoga amb El castillo de Lindabridis, dirigida per Ana Zamora, que va estar en la programació del Teatre Principal la temporada passada i que se centra en la figura del pare absent.
Diàleg contemporani a partir de El castillo de Lindabridis, de Calderón de la Barca. La fortaleza gira entorn de l’herència: tot allò —material o immaterial— que rebem dels nostres pares, també el patrimoni cultural que, com a societat, heretem de les generacions que ens van precedir. Què fer amb tot eixe passat? Què ens mou a preservar-lo? Podem confessar que, a vegades, no sabem què fer amb ell? Quant hem de deixar arrere per a poder avançar? Potser cada persona, cada època, es definix pel lloc que atorga a les seues ruïnes.  
Si bé el motor de l’obra de Calderón és l’afany d’una princesa per heretar el regne patern, La fortaleza aborda l’anhel d’una filla per ocupar un lloc en la vida del seu pare, un arquitecte desaparegut al qual va conéixer molt poc i al qual ja només pot accedir a través dels edificis que va construir.  
  
NOTA DE L’AUTORA:   
Em van demanar que escriguera i dirigira una obra de teatre completament nova que, d’alguna manera, dialogara amb El castillo de Lindabridis, de Calderón de la Barca. Es tractava de confrontar-me amb un clàssic, però la pregunta que em mobilitzava era, en realitat, què significa «el clàssic» per a mi. Quina és eixa estructura heretada que ens conforma i deforma al mateix temps. Amb això en ment vaig mirar l’obra de Calderón una altra vegada. L’element que m’interessava era la seua premissa: una princesa, Lindabridis, acaba de soterrar el seu pare, un rei que no ha deixat un successor clar entre els seus fills. Per això ella ha de viatjar a un castell, volar pel món, per a trobar un marit que l’ajude a heretar el regne. Vaig sentir que hi havia una cosa poderosa en eixa peregrinació. S’obria ací la qüestió de la pertinença i els perills de quedar-se atrapat buscant-la. Vaig pensar llavors en mon pare. Mon pare va morir fa molts anys. Va ser un arquitecte reconegut i a més un pare dels qui ara diríem «absents». La seua absència, no obstant això, va ser el que li va fer estar radicalment present en la meua vida. Si observe els seus edificis, curiosament similars a fortaleses, em sembla que parlen d’un home cuirassat. Entrar en ells em permet parlar amb ell. Almenys fantasiejar amb eixa conversa. A poc a poc, totes estes capes van començar a superposar-se de manera natural. Va aparéixer un angle des del qual treballar: potser el passat pot mirar-se com a les coses dels pares. Ens debatem entre la necessitat de comprendre-les i el desig de deixar-les arrere. A partir d’ací, La fortaleza.  
Lucía Carballal 
Intèrprets: Mamen Camacho, Natalia Huarte i Eva Rufo 
Text i direcció: Lucía Carballal 
Escenografia i vestuari: Pablo Chaves Maza (AAPEE)  
Il·luminació: Pilar Valdelvira (AAI) 
So: Benigno Moreno 
Videoescena: Elvira Ruiz Zurita 
Ajudant de direcció: Aitana Sar 
Producció:  Compañía Nacional de Teatro Clásico 
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Arts escèniques

Teatre Principal
Barques, 15 · 46002 València

Tel. 961 832 560
escena_ivc@gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter




Provincia*


Selecciona newsletters:

Idioma*


Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info