27 de gener de 2023 · Alacant · Teatre Arniches
EL MAL DE LA MONTAÑA
TEATRO ESPAÑOL I BUXMAN PRODUCCIONES
Horaris: Divendres: 20.30 h
Preus: Entrada 15 €
El mal de la montaña és el relat creuat de quatre joves que es busquen anhelant consol. Comença amb l'angoixa de Manu, que narra al seu amic Tino l'episodi de la seua ruptura amb Pamela; una ruptura que estava resultant a la perfecció (la pluja fina caient, el passeig mut i distant pel carrer…) fins que un captaire irromp i orina en la vorera de davant. No és la ruptura en si el que turmenta a Manu, sinó l'aparició en el real d'alguna cosa que s'escapa al marc del seu relat, que el torna vulgar i desfà la imatge perfecta, fins a aqueix moment, d'una ruptura d'una redonesa novel·lesca.
L'immens talent dels actors i directors d'aquesta producció s'uneixen per a construir una proposta carregada d'humor i amargor, que retrata la crisi d'identitat de bona part dels nostres joves.
El dramaturg argentí Santiago Loza —He nascut per a veure't somriure, Matar cansa— és l'autor de El mal de la montaña, una proposta sobre un dels mals que ens assetgen en aquests temps líquids.
Xst! D'aqueix intercanvi sorgeix un retrat cru dels nostres dies, de nosaltres, de la part més fosca de la nostra quotidianitat.
Autor: Santiago Loza
Direcció: Francesco Carril i Fernando Delgado-Hierro
Intèrprets:
Ángela Boix
Francesco Carril
Fernando Delgado-Hierro
Luis Sorolla
Disseny d’espai escènic i vestuari:
Paola de Diego
Disseny d’il·luminació:
Paloma Parra
Disseny de so:
Sandra Vicente
Producció: TEATRO ESPAÑOL I BUXMAN PRODUCCIONES
Durada: 1 h 30 min
Idioma: castellà