IVC > L’Espai d’Art Contemporani de Castelló inaugura l’exposició ‘The Rise & Fall of Erik Schmidt’

27 de febrer de 2026

L’Espai d’Art Contemporani de Castelló inaugura l’exposició ‘The Rise & Fall of Erik Schmidt’

  • La mostra es podrà visitar fins al 24 de maig

L’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC), espai de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), inaugura l’exposició ‘The Rise & Fall of Erik Schmidt’. La mostra, comissariada per Yara Sonseca, en col·laboració amb el Kindl Centre for Contemporary Art de Berlín, es podrà visitar fins al 24 de maig de 2026.

La secretària autonòmica de Cultura, Marta Alonso, ha fet una visita a l’EACC i ha destacat “l’impuls que des de Conselleria, a través de l’IVC, s’està donant a l’espai cultural castellonenc convertint-lo, novament, en un referent destacat dins de l’escena de l’art contemporani de la Comunitat Valenciana i del país”.

Alonso ha subratllat “l’aposta de l’EACC per una àmplia programació que va més enllà de les exposicions incloent una àmplia oferta d’activitats paral·leles adaptades a tota classe de públic”.

Així mateix, ha recordat que des de Conselleria “ens preocupa el contingut dels espais culturals, però també el continent”. En este sentit, ha valorat les inversions per a rehabilitar l’espai cultural com l’estany que envolta l’Espai que ha suposat una inversió superior als 280.000 euros.

‘The Rise & fall of Erik Schmidt’, un recorregut obert a l’espectador

L’exposició de l’artista alemany oferix una àmplia selecció d’obres fetes en diferents mitjans com pintura, dibuix, vídeo, fotografia, performance i collage, que permeten endinsar-se en l’univers personal i canviant de Schmidt.

Al llarg del recorregut, l’artista aborda qüestions com la construcció de la identitat, l’autonomia personal, el desig, la llibertat sexual i la relació entre individu i societat contemporània.

Autoretrats, paisatges naturals i urbans, escenes performatives i narratives fragmentàries conformen un conjunt que convida el visitant a reflexionar sobre els mecanismes de projecció, identificació i pertinença.

La mostra està concebuda com un recorregut obert a l’experiència interactiva i narrativa del mateix espectador. 

Activitats paral·leles

A més, l’Espai d’Art Contemporani de Castelló posa en marxa un conjunt d’activitats paral·leles amb motiu de l’exposició ‘The Rise and Fall of Erik Schmidt’.

Entre estes destaquen tres propostes educatives dirigides a centres escolars: ‘Foto parece, pintura no es’, ‘Mira, recorre, transforma’ i ‘Perdernos para encontrarnos’.

Estes activitats, en col·laboració amb el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, acosten l’art contemporani a l’alumnat mitjançant l’experiència, l’observació i la creació, prenent com a referència l’obra d’Erik Schmidt, que intervé fotografies per a qüestionar la imatge com a reflex de la realitat.

A través de visites dialogades i tallers pràctics, els participants descobrixen que la percepció és activa, que les imatges i els espais es poden transformar i que l’art és, abans de res, un procés d’exploració, imaginació i pensament crític.

L’EACC també oferix visites guiades per a tots els públics, els dissabtes sense que calga  reserva prèvia, en dos horaris: d’11:00 a 12:00 hores i de 12:30 a 13:30 hores.

Més informació en la web

culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

IVC

Tel. 962 936 621
ivc@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter




Provincia*


Selecciona newsletters:

Idioma*


Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info