Horaris: Divendres: 19.30 h
Preus: 18€- 12€- 8€
Els sons oblidats és en certa manera un viatge en el temps. És una cerca de les fonts originals per a fondre-les amb la contemporaneïtat i crear un discurs nou i sorprenent.
En aquest projecte, es mesclen instruments d’èpoques pretèrites amb una orquestra moderna, traient-los del context per al qual van ser concebuts:
Es pot escoltar el karnyx (instrument de guerra), evocant el so de sirenes, dofins, el mar.. En obres descriptives i originals compostes per Abraham.
El corn evoca cants populars improvisats o la uillean pipe (gaita irlandesa), que en aquest cas s'utilitza per a interpretar l'Ària de la Suite en Re, de J.S. Bach.
La música popular està tambié representada amb instruments recollits en els seus països d'origen. Les Danses Romaneses de Bartok retroben en aquest projecte els protagonistes originals de les quals van eixir per primera vegada.
Músiques i instruments com el tango i el cornetto, separades en el temps, s'acoblen d'una forma tan natural que semblen haver sigut pensades en la mateixa època.
Els sons oblidats és la cerca de l'essència, del primari.
L’evocació de sons que ressonen en el nostre interior, que ressonen en la naturalesa.
Un viatge per la història i els sentiments arrelada en el present.
ABRAHAM CUPEIRO
Constructor i multiinstrumentista, el que caracteritza Abraham Cupeiro és la recuperació d'instruments perduts en el temps, i utilitzar-los per a crear noves sonoritats i imbricar-los en músiques alienes a ells.
Va estudiar trompeta en el RCSMM, i després va fer un màster en Interpretació de Música Antiga en la Universitat Autònoma de Barcelona.
No obstant això, encara que la seua formació és clàssica, sempre s'ha sentit atret per tot tipus de músiques. Així, des de primerenca edat ha format part de grups de folk, jazz, música antiga...
Com a instrumentista, destaca per ser una de les poques persones que toca el Karnyx (trompeta cèltica de l'Edat de Ferro). Recentment va ser convidat per a provar el Karnyx de Tintignac, que és l'únic que va aparéixer sencer l'any 2004.
És a més impulsor d'un instrument ancestral en la tradició gallega: el corn. Instrument que el seu avi tocava i que apareix en il·luminacions d'Alfons X.
El seu interés per l’organologia, l’ha portat a aconseguir una col·lecció de més de 200 instruments de tot el món i de diferents èpoques. És una col·lecció que ensenya a manera de concert-monòleg sota el nom de Resonando en el pasado.
Abraham recupera i construeix diversos instruments, i interpreta amb ells des de la seua música fins a música de hui dia, i els mescla amb formacions modernes.
Aquestes mescles es poden veure en el seu treball Compromiscuo amb l’acordeonista bielorús Vadzim Yukhnevich , així com en obres escrites ex profeso per a ell, com el Concierto Misterio, de Wladimir Rosinsky al costat de l'Orquestra Simfònica de Galícia.
El seu treball Resonando en el pasado ha sigut presentat en diverses orquestres a Espanya (Real Filharmonía de Galícia, Orquesta Sinfónica de las Palmas, Oviedo Filarmonía…), Finlàndia i Costa Rica.
Abraham Cupeiro, constructor i multiinstrumentista
Henrie Adams, director
Orquestra Simfònica de Castelló
PROGRAMA
1. Simfonia a 5…….. J.D. Berlin
2. Oceania .........A.Cupeiro
3. Danses romaneses..... B. Bartok
4. Armènia..................A.Cupeiro
5. Bulgària...............A.Cupeiro
6. Tocata de cornas II......Korsakov
7. Oblivion.............A. Piazzolla
8. Calle 92.........A . Piazzolla
9. Baleas............A.Cupeiro
10. Sereas.............A.Cupeiro
11. Costa Atlàntica......A.Cupeiro
12. Àfrica..................A.Cupeiro
COL·LABORA Fundació Dávalos-Fletcher
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València