IVC > MOVA 2024

del 12 al 17 marzo de 2024 · Alicante · Teatre Arniches

MOVA 2024

PROGRAMACIÓ MOVA 2024                                                                 
 
Dimarts 12 de març
Horari: 19.30 h
Entrada: gratuïta amb invitació. (Màxim 4 entrades per persona)
 
SESSIÓ INAUGURAL. 
TE ESTOY AMANDO LOCAMENTE
Dir.: Alejandro Marin
2023 / Esp. / 107 min. / V.O.Cast.
ENTRADAS
 
La 5éna edició de MOVAlacant s'obri amb una de les pel·lícules més aclamades de 2023 que no tingueren la oportunitat de gaudir en sales comercials alacantines, Te estoy amando locamente. Anirà precedida d'una presentació molt especial per part de Diversitat Alacant. T'ho perdràs?
 
La 5ª edición de MOVAlacant se abre con una de las películas más aclamadas de 2023 y que no tuvimos la oportunidad de disfrutar en las salas comerciales alicantinas, Te estoy amando locamente.  Irá precedida de una presentación muy especial por parte de Diversitat Alacant. ¿Te lo vas a perder?
 
Sevilla, 1977. En un moment en el qual l'homosexualitat és delicte, Reme, una mare tradicional moguda per l'amor cap al seu fill, un adolescent aspirant a artista, s'involucrarà en el moviment LGTBI andalús, gestat paradoxalment en el si de l'Església.
 
Sevilla, 1977. En un momento en el que la homosexualidad es delito, Reme, una madre tradicional movida por el amor hacia su hijo, un adolescente aspirante a artista, se involucrará en el movimiento LGTBI andaluz, gestado paradójicamente en el seno de la Iglesia.
 

Dimecres 13 de març
Horari: 19.30 h
Entrada: 3 €

Sessió especial en col·laboració amb LaFilmoteca Valenciana
 
ORLANDO, MI BIOGRAFÍA POLÍTICA
Dir.: Paul B. Preciado
2023 / França /98 min. / V.O.S.CAST.
ENTRADAS
 
En 1928, Virginia Woolf publica Orlando, la primera novel·la en la qual el personatge principal canvia de sexe enmig de la història. Un segle més tard, el filòsof Paul B. Preuat decideix escriure-li una carta a Virginia Woolf: una espècie de relat íntim i col·lectiu sobre la transició de gènere, sobre les seues múltiples formes i vivències, la seua Orlando ha eixit de la ficció i porta una vida que mai hauria imaginat.
 
En 1928, Virginia Woolf publica Orlando, la primera novela en la que el personaje principal cambia de sexo en medio de la historia. Un siglo más tarde, el filósofo Paul B. Preciado decide escribirle una carta a Virginia Woolf: una especie de relato íntimo y colectivo sobre la transición de género, sobre sus múltiples formas y vivencias, su Orlando ha salido de la ficción y lleva una vida que jamás habría imaginado.
 

Dissabte 16 de març
Horari: 19.30 h
Entrada: 3 €

20.000 ESPECIES DE ABEJAS
Dir.: Estibaliz Urresola
2023 / Esp. / 129 min. / V.O.Cast.-Eusk.S.CAST.
ENTRADAS
 
Cocó, de huit anys, no encaixa en les expectatives de la resta i no entén per què. Tots al seu al voltant insisteixen a cridar-li Aitor però no es reconeix en eixe nom ni en la mirada dels altres. La seua mare Ane sumida en una crisi professional i sentimental, aprofitarà les vacances per a viatjar amb els seus tres fills a la casa materna, on resideix la seua mare Lita i la seua tia Lourdes, estretament lligada a la cria d'abelles i la producció de mel. Este estiu que canviarà les seues vides obligarà a estes dones de tres generacions molt diferents a enfrontar-se als seus dubtes i temors.
 
Cocó, de ocho años, no encaja en las expectativas del resto y no entiende por qué. Todos a su alrededor insisten en llamarle Aitor pero no se reconoce en ese nombre ni en la mirada de los demás. Su madre Ane, sumida en una crisis profesional y sentimental, aprovechará las vacaciones para viajar con sus tres hijos a la casa materna, donde reside su madre Lita y su tía Lourdes, estrechamente ligada a la cría de abejas y la producción de miel. Este verano que cambiará sus vidas obligará a estas mujeres de tres generaciones muy distintas a enfrentarse a sus dudas y temores.
 

Diumenge 17 de març
Horari: 19.30 h
Entrada: 3 €

ALTERITATS
Dir: Alba Cros / Nora Haddad
2023 / Esp. / 90 / V.O.Cat.-Cast.S.CAST.
ENTRADAS
 
Diverses parelles lesbianes de diferents procedències i condicions es donen cita davant la cambra d'Alba Cros i Nora Haddad per a explicar-nos les seues experiències, fer-nos partícips dels seus testimoniatges i construir un gran fresc sobre què significa viure eixa dissidència en un món on impera la norma heterosexual. 
 
Varias parejas lesbianas de diferentes procedencias y condiciones se dan cita ante la cámara de Alba Cros y Nora Haddad para contarnos sus experiencias, hacernos partícipes de sus testimonios y construir un gran fresco sobre qué significa vivir esa disidencia en un mundo donde impera la norma heterosexual. 
 
 
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

IVC

Tel. 962 936 621
ivc@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacto express





Acepto las condiciones y la política de privacidad

Suscripción al newsletter




Provincia*


Selecciona newsletters:

Idioma*


Acepto las condiciones y la política de privacidad
Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK | Más info