23 de novembre de 2025 · València · Teatre Principal de València al Teatre Martín i Soler

LA PATÉTICA

CENTRO DRAMÁTICO NACIONAL I TEATRO KAMIKAZE

Horaris: Diumenge: 18:00 h.

Notes: Teatre en castellà HORARI: 18.00 h PREUS: de 24 a 18 € PREU JOVE: 12 € DURADA: 2 h EDAT RECOMANADA: + 14 anys

Una comèdia amb un protagonista tràgic que decidix que el final de la seua vida tinga com a banda sonora el sublim arravatament emocional de la Simfonia número 6 de Txaikovski.
Madrid 2025. Pedro Berriel, un director d’orquestra de 53 anys, es troba immers en la gravació de la Simfonia número 6 de Txaikovski. Tan concentrat en la seua tasca, que assumix amb naturalitat que el compositor rus seguisca amb atenció els assajos al seu costat. Però, tal vegada, la verdadera raó d’este deliri és que el director es troba en la fase terminal d’una terrible malaltia. L’angoixa per culminar l’obra artística que, d’alguna manera, supose una resistència a la seua pròpia mort es mescla amb l’angoixa real que esta li produïx.  
   

NOTA DE L’AUTOR:
La Patética s’inspira lliurement i remotament en Morir, la novel·la d’Arthur Schnitzler. L’obra és un viatge alienat entre la realitat i la ficció. Els deliris hilarants d’un home que es regira davant de la tragèdia de la seua pròpia extinció. Les cartes que el compositor rus va escriure en vida als seus éssers estimats i, fonamentalment, al seu mecenes servixen per a donar forma a este Txaikovski imaginat al costat del qual el moribund director d’orquestra tracta de trobar un sentit a la vida, a la mort i a la seua activitat artística.  
Pedro té clar com ha de ser executada la Patètica, quin ha de ser el sentiment precís que la il·lumine. Creu tindre la clau per a desentranyar el programa secret amb el qual el compositor va vertebrar la seua última creació –autodenominada com a biogràfica– i del qual només va arribar a dir: Que intenten endevinar-ho… Res més lluny de la intenció de Pedro que la seua Patètica es relacione amb l’accepció ridícula i vergonyant molt més corrent en el nostre idioma. Però hi ha vegades que es necessita més d’una vida per a aprendre a morir.  
Miguel del Arco

 
Intèrprets: Israel Elejalde, Fran Cantos, Francisco Reyes, Emilio Buale, Inma Cuevas, Juan Paños i Manuel Pico
Text i direcció: Miguel del Arco
Escenografia: Paco Azorín
Il·luminació: David Picazo
Disseny vestuari: Ana Garay
Disseny de so: Sandra Vicente
Composició musical: Arnau Vilà
Coach direcció orquestral: Asier Eguskitza
Ajudant direcció: Pablo Ramos Escola
Ajudant escenografia: Sandra León
Ajudant il·luminació: Daniel Aranda
Ajudant vestuari: Juan Cruz
Ajudant so: Benigno Moreno
Disseny cartell: Emilio Lorente
Fotografies: Bárbara Sánchez Palomero
Assistents en pràctiques: Yajaira Barrena, Anna Ďurišíková, Guillermo de la Rosa i Anastasia Shchelkanova
Producció executiva: Pablo Ramos Escola
Direcció de producció: Jordi Buxó i Aitor Tejada
Distribució: Caterina Muñoz Luceño
Coproducció: Centro Dramático Nacional i Teatro Kamikaze
 
culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

Arts escèniques

Teatre Principal
Barques, 15 · 46002 València

Tel. 961 832 560
escena_ivc@gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter




Provincia*


Selecciona newsletters:

Idioma*


Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info