Jaume Policarpo és membre fundador de Bambalina Teatre Practicable en 1981, on ha exercit tasques de titellaire i escenògraf. Des de 1990 és director artístic de la companyia i s’ha encarregat de la creació dramatúrgica i de nombroses adaptacions d’autors com ara Wilde, Rostand, Rossini, Merimée o Brecht. Entre els últims treballs, destaquen Kitty Kraft (2016), premi Max al millor espectacle per a tots els públics, Celestina (2018), que ha rebut nombrosos premis de les Arts Escèniques Valencianes, o Hamlet (2019). Per Faust va rebre el Premi de les Arts Escèniques Valencianes 2019 a la Milor Escenografia. Als mateixos Premis, Ximo Rojo va rebre el de Millor Disseny d'Il·luminació també per Faust.
Per la seua banda, Arturo Sánchez Velasco és autor dramàtic i guionista. Va formar part del col·lectiu Teatro de los Manantiales (València), amb el qual estrena peces com Escoptofília (2000) i Morir debería ser tan simple como perder el equilibrio (2002), coescrites amb Xavier Puchades, o Especulaciones (2004), en solitari. Va guanyar el Premi Marqués de Bradomín, amb Martes 3:00 a. m. Más al sur de Carolina del Sur (1998). Algunas de les seues últimes obres són Legado de C (2013) i Willkommen Merkel (2017), dirigides per Jaume Pérez.
Faust en Documentació Escènica a Vimeo
Ficció i animació. 57’. Tots els públics (*Cuando todo pase +7).
Una sessió per a prendre consciència sobre les manques del sistema, un crit d'atenció sobre la responsabilitat de tots com a societat, que parla del necessari compromís i responsabilitat amb les persones que pateixen, i que ens recorda que amb ajuda de tots i totes hi ha lloc per a l'esperança.
ACABE DE TINDRE UN SOMNI
Javier Navarro, 7’25’’, 2014. Ficció
Irene té vuit anys i acaba de despertar d'un somni horrible
Disponible en castellà i valencià, i subtítols en anglès.
Acabe de tindre un somni, Vimeo
CUANDO TODO PASE
Suso Imbernón, 20’00’’, 2013. Ficció
Calificació: +7 anys
Des que el marit de Rocío es va quedar sense treball, ella lluita cada dia per tirar endavant la família. No obstant això, eixe esforç l'atrapa en una xarxa de mentides que, al mateix temps, l'allunya de la seua família contra la seua voluntat.
Disponible en castellà i subtítols en anglès i valencià.
Cuando todo pase, Vimeo
DENT DE LLEÓ
Jorge Bellver, 06’55’’, 2016. Animació
No hi ha fronteres per al vent ni límits per als sons. El vol d’un dent de lleó des del cor d’Àfrica fins a les nostres costes simbolitza l’esperança de futur per a milions de persones en un món globalitzat.
Sense diàlegs.
Dent de lléo, Vimeo
UN LUGAR
Iván Fernández de Córdoba, 12’00’’, 2016. Ficció
Un immigrant àrab haurà de superar els prejudicis d’una família europea per a aconseguir reparar el seu cotxe i arribar a la seua destinació.
Disponible en castellà i subtítols en anglès.
Un lugar, Vimeo
UNO
Javier Marco, 10’18’’, 2018. Ficció
El curtmetratge UNO comença quan un telèfon mòbil dins d'una borsa hermètica sona enmig del mar. El capità d'un vaixell serà qui atenga la trucada.
Disponible en castellà amb subtítols en anglés, francés i italià.
Uno, Vimeo
Documental i animació. 60’. Tots els públics (The Neverending Wall +7 anys)
Per a aprendre alguna cosa més sobre la nostra història recent, tres curtmetratges que ens transporten al passat, i ens remeten a moments relacionats d'alguna manera amb el present més actual. Dos documentals, el primer sobre Les Falles en 1937, el segon és un emotiu viatge en el temps a través del qual descobrim a una persona en el context de la guerra i postguerra espanyola. Finalment, un meravellós passeig animat pel museu d'art contemporani a l'aire lliure més gran del món: el mur de Berlín.
FALLAS DEL 37. L'ART EN GUERRA
Oscar Martín, 18’. 2013. Documental
El juliol de 1936 s'inicia la terrible Guerra Civil Espanyola, el Govern de la República es trasllada a València en els primers mesos de la contesa. Un grup d'artistes i intel·lectuals valencians impulsa la creació de quatre falles de contingut antifeixista.
Disponible en valencià i subtítols en anglés, francés.
Fallas 37. L'art en guerra, Vimeo
EL ÚLTIMO ABRAZO
Sergi Pitarch, 30', 2015, Documental
Fa uns anys a València l'autor va comprar una bossa per un euro en una subhasta. En obrir-lo, va veure que en el seu interior hi havia molts papers i entre ells, dues cartes sense enviar datades en 1946 en les quals l'autor anuncia el seu imminent suïcidi.
Disponible en castellà i subtítols en valencià i anglès.
El último abrazo, Vimeo
THE NEVERENDING WALL
+ 7 años
Silvia Carpizo, 12’. 2017, Animació
Les emocions que envolten al Mur de Berlín, un mur construït per a dividir i aïllar als éssers humans. Al·legat en contra de la destrucció d'aquesta memòria històrica.
Sense diàlegs.
The Neverending Wall, Vimeo
Es tracta d'una sèrie de vídeos breus en què es convida una sèrie d'artistes perquè facen la lectura d'una imatge que prèviament hauran triat. A través d'un format diferent, ja que implica presentar la imatge i fer la seua lectura o anàlisi en la veu i el pensament del convidat.
Una veu / una imatge sorgeix del desig de voler ampliar i explorar diferents formats per a l'anàlisi de les imatges. El format de vídeo ens permet detindre'ns en la superfície de la imatge i viatjar, i interactuar amb aquesta a partir del so i els elements visuals. També ens permet submergir-nos en la veu, que és un segell distintiu i únic de cadascuna de les persones a les quals convidarem.
María Virgínia Jaua sobre UNA VEU / UNA IMATGE
Una Veu, Una Imatge / Una Voz, Una Imagen, Vimeo
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València