IVC > Notícies > L’IVC impulsa la nova cafeteria de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló com a espai de gastronomia i art

19 de maig de 2026

L’IVC impulsa la nova cafeteria de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló com a espai de gastronomia i art

  • El servici serà un espai de trobada entre cultura, experiència artística i gastronomia local
  • El nou equipament respectarà la intervenció permanent de l’artista conceptual Daniel Buren

L’Institut Valencià de Cultura (IVC), organisme dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, arranca el procés per a reobrir el bar-cafeteria de l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC) com un espai obert a tota la ciutadania que unirà gastronomia i cultura contemporània.

La delegada territorial de l’IVC a Castelló, Núria Felip, ha assenyalat que “l’objectiu és consolidar este espai com un punt de trobada obert a la ciutadania, en el qual convisquen cultura, gastronomia i experiència artística”. Així mateix, ha destacat que “amb esta nova iniciativa continuem apostant per condicionar els espais culturals de l’IVC, ja que, si bé és important la seua programació, també ho són les infraestructures. En este cas, amb la pròxima cafeteria i la recent remodelació de l’estany, recuperem i dignifiquem espais oberts a tota la societat castellonenca”.

El nou servici plantejarà un model de restauració alineat amb la filosofia cultural de l’IVC, entenent la cafeteria com a part activa del projecte artístic i social del centre. D’acord, es valoraran especialment les propostes que integren qualitat gastronòmica, disseny, sostenibilitat i capacitat per a generar un espai acollidor i multifuncional vinculat a l’activitat cultural de l’EACC.

La futura cafeteria disposarà d’una oferta basada en una alimentació saludable i sostenible, amb presència destacada de productes frescos i de proximitat de la Comunitat Valenciana, opcions ecològiques i menús adaptats a persones celíaques. Així mateix, es prioritzaran tècniques culinàries saludables i l’ús de productes de temporada.

El nou equipament tindrà un mobiliari i decoració concordes amb la singularitat arquitectònica i artística de l’espai, respectant la intervenció permanent de l’artista conceptual Daniel Buren en la cafeteria de l’EACC.

culturarts generalitat valenciana

© Institut Valencià de Cultura

Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València

IVC

Tel. 962 936 621
ivc@ivc.gva.es

Nota legal

Area personal

Contacte express





Accepte les condicions i la política de privacitat

Subscripció al newsletter




Provincia*


Selecciona newsletters:

Idioma*


Accepte les condicions i la política de privacitat
Sol·licitem el seu permís per a obtindre dades estadístiques de la seua navegació en esta web, en compliment del Reial Decret Llei 13/2012. Si continua navegant considerem que accepta l'ús de cookies. OK | Més info