L’Institut València d’Art Modern (IVAM) presenta un cicle mensual de concerts amb l’objectiu d’explorar noves propostes musicals i vocals de caràcter intimista i d’experimentació, que van des de la fusió de música tradicional amb sonoritats contemporànies fins a la reinterpretació del folklore des de l’electrònica.
El programa, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, arranca esta tardor amb els concerts del duo Gala i Ovidio, el projecte de música i poesia de Versonautas i l’actuació dels dos germans murcians que formen Maestro Espada. Els concerts se celebren en el vestíbul de l’IVAM i són gratuïts fins a completar aforament.
El dissabte 18 d’octubre Gala i Ovidio encetaran el cicle. El productor i compositor català Raül Refree, que ja va formar parella artística amb Rosalía, amb Silvia Pérez Cruz o la fadista Lina, s’alia ara amb Aida Tarrío de Tanxugueiras en un projecte batejat com a Gala i Ovidio, en un homenatge sonor als fills de Rosalía de Castro. Es tracta d’una proposta artística eclèctica i lliure que explora la música tradicional gallega fusionant-la amb gèneres com l’electrònica i la lírica pop, buscant diluir els gèneres.
Música i poesia aniran de la mà el pròxim 22 de novembre en l’IVAM amb Versonautas, el projecte de música i poesia creat a la fi de 2013 gràcies a dos ànimes inquietes: Roqui Albero (trompeta, fiscorn i veu) i Ana Sanahuja (piano i teclats). El duo establit a València presentarà el seu nou treball en el qual combinen música, performance i poesia per a explorar la idea de les coses sagrades. La peça partix de cites d’autors com Meister Eckhart, Simone Weil, Clarice Lispector o William Blake, junt amb textos propis, en una experiència escènica contemporània que es mou entre l’electrònica minimalista, el jazz lliure, la cançó contemporània, l’ambient i la música sacra o ritual.
El dissabte 13 de desembre serà el torn dels murcians Maestro Espada, que s’han llançat a la revisió i reinterpretació del folklore reescrivint els cants de l’horta: malaguenyes murcianes, parrandes, jotes, trillas, mayos o boleros prenen una nova dimensió en el seu disc homònim, en el qual sintetitzadors i teclats conviuen amb castanyoles, panderetes, guitarrons i llaüts. El resultat és una espècie de collage de palos folklòrics murcians, d’instruments tradicionals fusionats amb moltes capes musicals, que es mostraran en directe en l’IVAM.
El cicle ‘Posar la veu’, que es prolongarà fins al mes de juny de 2026, s’emmarca en l’aposta de l’IVAM per noves disciplines artístiques que dialoguen i construïxen narratives des de l’àmbit multisensorial, al mateix temps que posa l’accent en les xarxes de col·laboració teixides amb altres institucions del context local.
Plaça de l'Ajuntament, 17
46002 València
Plaça Viriato s/n
46001 València
Tel. 961 206 500
musica@ivc.gva.es