Edifici Rialto
Plaça de l'Ajuntament, 17 - 46002 València
Programació regular de la Filmoteca, de dimarts a diumenge.
- Entrada general: 2,5€
- Abonament 10 sessions: 20€
- Tarifa reduïda: Joves fins a 30 anys, Carnet d'estudiant, Carnet Jove, Carnet Habitant del Rialto, Carnet FNAC, persones jubilades, aturades i grups de més de 10 persones: 1,5€
- Menuda Filmo: Entrada gratuïta per a menors de 14 anys. Cada persona podrà traure un màxim de sis entrades.
HORARI TAQUILLA: Venda d’entrades 30 minuts abans de cada projecció per a qualsevol de les sessions del dia.
Venda anticipada en taquilla.ivc.gva.es
del 19 de gener fins al 29 de març de 2012
BÀSICS FILMOTECA SEGLE XXI. SEGONA PART
La Filmoteca de l’IVAC prosseguix el seu repàs de les pel·lícules més destacades de l’última dècada de la mà de la revista Caimán Cuadernos de Cine (la nova publicació editada pels responsables de Cahiers du cinéma-España, que la substituïx i conserva les mateixes característiques i línia editorial que la seua predecessora). Les sessions de Bàsics Filmoteca tenen lloc els dijous a les 19 hores i mantenen una clara vocació didàctica i de reflexió, recolzada en l’entrega d’un dossier sobre la pel·lícula, la presentació a càrrec d’un especialista cinematogràfic i un col·loqui després de la projecció.
En este segon trimestre, els espectadors de Bàsics Filmoteca podran disfrutar del testament fílmic del mestre Bergman (“Saraband”); quatre exemples del brillant equilibri entre autoria i indústria dut a terme per alguns cineastes nord-americans contemporanis (Lynch, Van Sant, Tarantino i els germans Coen); dos de les revelacions asiàtiques que més han sonat en esta dècada (el xinés Jia Zhang-ke i el tailandés Apichatpong Weerasethakul, que va guanyar la Palma d’Or a Canes amb esta enlluernadora “Uncle Boonme recuerda sus vidas pasadas”); la francojaponesa “Yuki y Nina”, fruit de la col·laboració entre Girardot i Nobuhiro Suwa, que il·lustra a la perfecció un concepte, el de cine transnacional, molt propi d’este principi de segle i les seues tendències globalitzadores; i, finalment, la que és sens dubte una de les millors pel·lícules espanyoles dels últims temps, “En construcción”, que inaugurava l’any 2000 una dècada en què l’ambigüitat de les relacions entre realitat i ficció donaria molt que parlar.