Sessió didàctica amb projeccions
MONS IMAGINARIS: L'ESCENOGRAFIA COM A ART CINEMATOGRÀFIC
ESO, Cicles Formatius, Batxillerat
Com han imaginat les ciutats del futur els cineastes d'altres èpoques? Encara perviu la influència d'aquestes visions distòpiques o utòpiques en la producció audiovisual actual?
La visió de ciutats i mons llunyans, que el cinema i els seus creadors han imaginat al llarg de la història del cinema, ens ha portat a somiar més enllà de la realitat. Mons passats, però sobretot futurs, ens han acompanyat en la nostra imaginació i la influència de la qual es pot apreciar en l'actualitat.
Inscripcions obertes a partir del 15 de setembre.El pensament avantguardista es va materialitzar en el mig cinematogràfic durant la segona dècada del segle XX, donant lloc a noves maneres d'entendre la realitat, així com a una poderosa i renovadora estètica. La filmació de Metròpolis de Fritz Lang al 1927 va suposar un punt d'inflexió en la concepció escenogràfica dels espais urbans en el gènere de la ciència-ficció.
Entre les aportacions d'estos cineastes es troben les reflexions sobre les societats futures, uns mons imaginats d'escenografies fascinants l'influx de les quals, hui, després d'un segle, fins i tot seguix present en moltes produccions audiovisuals.
Objectiu
- Conéixer la importància de l’escenografia com a element fonamental de la posada en escena cinematogràfica.
- Descobrir o recordar els noms d’alguns destacats títols i professionals de la ciència ficció, així com alguns termes i conceptes bàsics d’aquest gènere.
- Reflexionar al voltant de les funcions socials del cinema.
- Valorar l’obra fílmica com a font històrica.
- Apropar-se a la història del cinema, en concret al gènere de la ciència ficció.
València
Col·laboren
Comentaris
Per a més informació, pots dirigir-te a l’adreça electrònica: didactica_audiovisual@ivc.gva.es
O bé al telèfon 962 753 492. Horari: de 9:30h a 15:00h